jump to navigation

Bye-bye Enrich Blue 29 March 2007

Posted by amokdemanis in Santai-Lite.
trackback

enrich1.jpg…..enrich2.jpg Salam semua,

Syoknya hari ni sbb baru dapat kad Enrich Silver. Babai kad Enrich Blue. Hehe.. pas ni boleh la kumpul lebih byk enrich point. Pastu boleh travel seluruh dunia dgn tiket free (angan-angaaan.. 😉 ).

Susah jugak nak dpt Enrich Silver ni sbb kita kena ada enrich point terkumpul setahun tak kurang drp 25,000 point. Dek sebab saya byk travel, akhirnya dapat gak kad ni. Byk kelebihan kad ni (siap promote tuh..). Antaranya:
1. Bole cek-in kat Counter First Class. Cepat le sikit.
2. Priority boarding.
3. Priority reservation.
4. Priority standby.
5. Check-in pakai fon jek.
6. Beg berat takyah bayar.

Kalo nak tau lanjut, cek kat sini: malaysiaairlines enrich. Skrg ni ada offer – setiap pendaftar ke 25, terus dpt Enrich Silver.

Bizinye hari ni..mcm selalu. Cuma, kena extend keje sampai ke tgh malam. Byk sgt bende nak dibuat. Tu la sape soh jadik Rat Racer. Padan muka..huhuu.

Reality Check:
1. Travel dgn MAS ni mahal. Jadi, kalo ada peluang utk naik MAS sbb company bayar – bagus la tu. Dapat kumpul enrich point.
2. Sbb tu Azizi Ali tanak berenti jadik pilot.

Semoga berjumpe lagi,

-Amok-

Esok: Saya cuti sebab in liew Harijadi Prophet Muhammad Sabtu ni. May his soul rest in peace. Hmm.. boleh la buat rally tengok Star Wars – 6 episod.

Comments»

1. chot - 29 March 2007

slamat menyambut maulidur rasul bro..

2. akirasuri - 29 March 2007

amok..bila baca entri awak ni terasa macam baca entri fuad..gaya penulisan lebih kurang sama..ha ha ha..

oh ohh selamat menyambut maulidur rasul 🙂

3. Hakim Dirani - 29 March 2007

macam best ja!

4. amokdemanis - 31 March 2007

chot: sesama 😀

akirasuri: ye ke? maybe kebetulan.. hehe. sebenarnya saye ada falsafah di sebalik karya2 saya. mcm ni:
1. saya lebih selesa tulis dlm b.inggeris. b.melayu ni saya kureng sikit (ni bukan belagak tp reality). kalo silap lgkah, kang jadik formal gile. sbb tu saya guna bahasa ’email & sms’ yg straight to the point.
2. mase saya gi course writing dynamic (mahal gak course ni – RM 2100 – module dari Canada), die kata ‘bahasa sms is the future business language’. ye la.. makin hari kita ni makin busy. kita byk habis masa tulis pjg2 & formal2. org yg nk bace pun busy gak. Yg penting point tu je. So, why waste time tulis benda yg 2-2 pihak x perlukan. sejak tu saya mmg suke tulis direct je tapi kena ‘lively’ la kan. i’m not there yet but on da way. saya jugak harap post2 saya ni berguna utk generasi masa depan. mane la tau cucu2 saya nanti masih suke baca blog ni.. 😉 – just my 2 dinar.

hakim dirani: tu la.. tak tau lg. harap2 best la kad ni.

5. AdieJin - 31 March 2007

Wa ada Naina Silver. Tapi bukan dari MAS tapi from Naina Makak Kedai kat umah. Antara kelebihannya..
1. Wa punya roti canai extra garing
2. Duduk jer Milo Ais sampai..tak yah order.
3. Meja wa ada itu kipas keluar asap punya..sejuk beb
4. Abdul jadi waiter khas untuk wa. Senyum jer, milo tambah sampai.
5. Priority boarding gak. Wa dapat pakai toilet yang tingkat atas. Ada tissue paper lebih.

6. akirasuri - 31 March 2007

awak. he he he. gaya straight to the point tu memang saya akui. tapi maksud saya, lenggok bahasa tu. lebih kurang sama. ha ha ha. satu kebetulan.

oh! i love 2 read ur post. da way u xplain, easy 2 understand. oh kenapa tak menulis saja dalam bahasa inggeris. 😉

7. amokdemanis - 31 March 2007

adiejin: ekekek.. mcm menarik jek? ni musti kena belanja kitorang nih! hehe..

akirasuri: hehe.. i think we speak the same language – ‘bahasa email & sms’. neway, thanks 4 da feedback. tulis dlm english? ada sekali sekala tuleh dlm english. kalo nk english semua, dh byk blog2 overseas.


Leave a comment