jump to navigation

Foto de Labuan. 4 May 2007

Posted by amokdemanis in Location.
trackback

Salam dari pulau,

Hehe.. seronoknya saya cuti 2 hari (Hari Buruh & Wesak). Boleh rehat betul2 & puas2. Cuma ubah program sikit sebab saya terlampau letih.

Sepatutnye lepas jek kursus ke Labuan minggu lepas, saya terus ke Kedah. Pastu ke Melaka utk hadiri kenduri kawin kawan (Fizzy – lawyer). Masa kat KL kami tinggal serumah. Kebetulan.. sejak saya transfer ke Miri, dia pun transfer ke K.Kinabalu. Dia la teman saya plg rapat kat Borneo ni (heh.. mcm la Miri-KK tu dekat). Tapi selalu gak kami jumpe..

Eh.. cukup la tu ngomel sikit2.. ni ha.. hari ni nak share foto2 saya kat Labuan.

Masa kat sana saya syok sgt dok tengok telatah kawan2 saya yg sama2 gi kursus tu. Saya dpt satu tips kalo nak makan seafood dgn cara yg paling murah. Walopon kat sini seafood segar kat restoran dh mmg murah, tapi dorang ni lg advance..

Cemana dorang buat? Dorang pakat ramai2 gi beli seafood kat pasar dlm pukul 6pm. Kat Labuan, pukul 6pm tu dah gelap. So, dapat la murah. Pastu, bawak gi restoran suruh masak. Average cost utk makan seafood sampai terduduk: RM12 je per person. πŸ˜€

Eh.. termembebel plak.. hahak. Ni ha foto2 tu.. swoosshh..

labuan2a.jpg…..labuan2b.jpg
1. Financial Park (tengah) & Hotel Sheraton (kanan).
2. Ujana Kewangan. Kat sini ada pasaraya, bank & LOFSA (Labuan Offshore Services Authority).

labuan2c.jpg…..labuan2d.jpg
3. Kapal & Bot di laut Labuan. Saya joging kat tepi laut ni petang2.
4. Loji simpanan, pemprosesan & gudang – pemandangan dari arah laut.

labuan2e.jpg…..labuan2f.jpg
5. Kedai ‘Alli Handicraft’ kat pasar ni boleh tahan. Sendat dgn kawan2 saya jek. Haha.. Eh.. tapi pak haji ni beniaga konsep franchise tau. Masa saya jln2 kat Ujana Kewangan – ade gak kedai dia – logo sebijik – penataan pun serupa.
6. Ikan kerapu segar yg besar tapak tgn mcm ni = RM1 jek kalo beli pukul 6pm.

labuan2g.jpg…..labuan2h.jpg
7. Rakan sekursus tgh makan2 mase melawat warehouse.
8. Haa..bagi yg tk penah tengok penggali minyak.. ni la dia. Mata penggali dibuat dgn diamond jek..haha.. best kalo dpt curik sebiji πŸ˜‰

Reality Check:
1. Coklat, perfume & kereta mmg murah kat Labuan. Pada pandangan ‘pembeli’ – mmg menguntungkan. Tapi.. I just wonder berapa kerat sgt nk beli kereta kat sini? Kalo nk bawak keluar dari Labuan tetap kena cukai..hmm.
2. Kenapa Labuan bebas cukai? Sape2 yg tahu – sentuh hidung.. dan tolong jawab. Isk..curious betul la.

Nota Tapak:
1. Sempat lg nak gi National Water Festival (6 Apr-6 May).
2. Check out for some super saver deals from MAS.

Until my next trip,

-Amok-
Visit Malaysia Year 2007.

Soon: Foto ke Tenom yg saya tk sempat lg nak tunjuk.

Comments»

1. akirasuri - 5 May 2007

gambar makanan tak ada ke πŸ™‚

2. fiq - 7 May 2007

aku ingt sotong kurita. rupanya penggali minyak hahah

3. zool - 12 May 2007

salam perkenalan..
saja je check blog2..
ntha bile ntah nak sampai sana..

4. Fuad - 14 May 2007

Haha.. Boleh ye bawak ikan sendirik pegi restoran.. πŸ˜€

5. jeff - 15 May 2007

laaa buleh beli mentah masak kat kedai ke ? tak tau pun selama ni. rugi aku ..

6. Niza Rejab - 17 May 2007

helllooo….
just wondering….
where are u now?

7. fiq - 24 May 2007

lama ilang

8. hayad - 26 May 2007

mcm sotong gergasi plak ku tgk gerudi minyak tu..hehe

9. amok - 29 May 2007

akirasuri: ikan tu kan ke sejenis makanan.. haha πŸ˜‰

fiq + hayad: hahaa.. korang ni.. ingatkan makanan jek ye?

zool: selamat datang! takpe, ur time will come. tak ke sana secara real, virtually pon ok kan? hehe..

fuad + jeff: tu la.. penemuan hebat! sure pasni aku amalkan selalu πŸ˜€

niza rejab + fiq: sori la kawan2.. saye busy gila babas sgt skrg ni. ni on da way nak balik Kedah jap. tu pun curik2 mase. harap2 pasni sempat la berblog balik. miss u all. :mrgreen:

10. Niza Rejab - 30 May 2007

thank god….still ada….
ingatkan something bad happen to u….:{

like one of my fren…. 2 tahun tak dengar berita….
tup…tup…dengar berita kematian dalam tv …( 2 minggu lepas)
sedih kan…
anyway…glad to hear from u again….

11. nemo - 24 June 2007

best tk kat labuan.. ? cm best jek.. act me nk g labuan dlm hjg thn ni ker…

12. amokdemanis - 26 June 2007

niza rejab: soo sori.. saye skrg ni tgh bizi makam ke 44. hahaa… mmg tak sempat nak jenguk blog sendiri pun… isk!

nemo: welcome nemo. rupenye ikan pon x penah sampai sana ye? πŸ™‚ honestly, labuan tak best kalo awak expect laut, pantai, pulau & kwsn percutian. tapi kalo awak dari KL & just nak tenangkan diri dari hustle-bustle KL, ok la. kalo nak bercuti & enjoy jalan2, baik gi kota kinabalu. by the way, labuan is not a bad place. ok jugak la. definitely, jauh lebih baik drp PD.

13. jeff - 26 June 2007

amok .. kau sibuk benar buat mende nih …

14. amokdemanis - 29 June 2007

jeff: hahaha… tu la aku pon x paham. mmg sibuk gile dgn keje ofis skrg ni. eh, by the way ni aku tgh kat KLIA dan nak ke Beijing. nanti aku story bila dah balik. :mrgreen:

15. Niza Rejab - 29 June 2007

bestnya…dapat g Beijing……:-)
seronok dengar member dapat g oversea nie…
Tembok Besar….Kota Larangan…depan mata…

16. akirasuri - 1 July 2007

hu hu hu.
bizi sungguh incik abang sorang ni πŸ˜€
selamat membalikkan diri ya nanti πŸ˜‰
oh! jangan lupa tayang gambar makanan ek πŸ˜€

17. bintang - 5 July 2007

amboi bejalan lagi no. patutlaa sampai tak dan update.
ih ih ih pi kat tembok besaQ cina pulak no.. syok nyaaa (dibaca jeles nyaaa =^.^=)

18. aman - 9 July 2007

dah tak update ker bro..?

19. Amok - 10 July 2007

niza rejab + akirasuri + bintang + aman: sori sesangat… mmg busy teramat2. ni baru balik Beijing. dahtu, kena pulak hos program utk >100 suppliers. dah kite jadik director – so busy gila babas la kan? haha… neway, nanti update blog. mmg rindu dgn telatah korang semua. dahtu, perjalanan di Beijing mmg antara kenangan yg terindah. πŸ˜€ ‘amazing!’. tak sabar nak share.. nantikan k..

20. jeff - 10 July 2007

amok .. kalau ye pun kau kat beijing ada baiknya kau update sebaris dua .. drpd kau respon kat sini. kalau kau ingkar akan nasihat aku .. akan ku sumpah blog kau ini menjadi ……. er .. er ??

nanti aku pikir aku nak sumpah jadi hapa … hehe

ok lah best of luck. “kerja kuat bro ! cepat2 jadi CEO!”

21. amokdemanis - 13 July 2007

jeff: hahaa… kau ni. baik kau sumpah aku jadik millionaire kan ke lg baik.. hehe. thanks bro. maybe next week baru aku sempat nak updet blog ni ha. byk nak cerita.. :mrgreen:

22. hayad - 14 July 2007

ohh..ingatkan ku sorang je yg tak updet2 blog, upenye2 ekau pun samo :p

23. husni - 23 July 2007

amin,
tanak citer pasal percutian kiter ke beijing ker??

24. amokdemanis - 25 July 2007

hayad: hihi..

husni: nanti kejaaap lg publish le tu.. hehe

25. badeq - 11 November 2007

amok..byk jalan yer..x nak wat trip ke mekah ker..bleh syer sikit2 ngn kawan2 ni

26. amokdemanis - 25 January 2008

hehe… insyaAllah nanti rezeki lebih. kat mekah sure nak pegi. :mrgreen:


Leave a comment